
Un matí de setembre, en mirar el calendari, em vaig adonar que estava fallat: darrere del 4 anava el 6 i després el 2; després de l'11 anava el 13 i darrere el 9... Ho vaig comentar amb els alumnes de 1 ESO que en aquests moments estaven a classe i vam tenir una estona d'entreteniment. Vaig pensar que l'anècdota podia donar més de si i vaig proposar als alumnes que continuaren aquest conte que s'iniciava així:
EL DESCALENDARI
O LA REBEL·LIÓ DEL CALENDARI
O LA REBEL·LIÓ DEL CALENDARI
Estava fart de començar en gener i acabar en desembre; i més encara d’haver d’anar sempre de l’1 al 30 o 31. Al principi es conhortava amb un de 28 a l’any i amb el de 29 cada quatre. Pero, passat el temps, aquest respir va ser insuficient. De manera que va iniciar meticulosament el seu pla de rebel·lió.